Utsnitt fra loggboka.

Dag 1.Marerittet et faktum. Vingen og utstyr kommet bort under flyreisen. Heldig og fikk låne skole utstyr hos Fly Mexico. Tok taxi til start sammen med Daniel og startet sent, fin tur til Pinitas 1 og 2 videre til hanget på Torre og hjem. Fin fly dag.
Turen i loggboka Her:

Dag 2. Dagen startet fint med melding fra Jon Skåle om at utstyret vårres var registrert i Dubai, da er det håp om å få det igjen. Tusen takk til han for hannes hjelp. Fin fly dag ble det i dag også, med samme rute som i går. Pinitas 1-2 Torre hanget og hjem.

Dag 3. Fikk låne Advancen til Knut Harald i dag. Nydelig vinge å fly. Samme rute som i går, lavt ved Stinrankene men kom meg opp igjen. Grodde litt igjen en periode, Skybas på ca 3200 i dag.

Dag 4. Fin dag, ny rute: Start - LaCasa - Mesad - Inglesi - Saucos - Valle. Pga dårlige forhold ble Saucos tatt ut (mye skygge, gjengrodd, kaldt). Dro hjem til Torre og landing hjemme i byen og en kald pils.
Turen i loggboka Her:

Dag 5. Skulle på tur, men ble utolmodig av å ligge å krangle med invesjon og andre piloter over start. stakk med for lav høyde å ble stående på Stinrankene.

Dag 6. Mye jobbing forran start ble belønnet med fin tur i dag. På tur med Ronny og Kalle. Ble litt lavt for å nå valle, ble landing nedenfor tanken.

Dag 7. Turen i loggboka Her:

Dag 8. Turen i loggboka Her:

Dag 9. Har ikke vunnet i lotto, men dette må være bedre. Fikk vingen min i gårkveld :-) :-) Ble en fin tur i dag sammen med Ronny og Kalle. Tøff og lot en toer boble være, Ronny mente det var bankers innover mot hestegården før saucos, men ikke i dag.. Kom inn for landing og merket løft, men for lavt og begynne og skru for meg, Ble landing på meg og straks etter Ronny, mens Kalle kom seg opp.. Men fin dag og ny vingen oppførte seg pent.
Turen i loggboka Her:

Dag 10. Knall dag igjen, Dro på tur en hel gjeng. Først til penon og ventegropa der vi samlet oss. Dro med litt marginal høyde mot pinitas 2, Holdt litt mye til høyre og tapte litt på det, kom veldig lavt inn over jordene men sannelig kom vi oss opp igjen en en hel gjeng, noen landet her. Pinitas 2 hadde dagens kraftigste boble til skybas ca 3600. Ventet litt her for å samle oss. Dro mot Saucos og derfra Nord øst over, fikk ikke like bra høyde som forleden dag og måtte lande litt lenger nede i dalen ca 2600moh. En luring av en guttunge prvde først å knabbe compeoen til Ronny og deretter kamaret mitt. men litt detektiv jobb fra Ronny og Johann så kom det til rette igjen. Tok taxi ned til nærmeste by (husker ikke navnet) lunch der. Fikk haik videre med en picupp. Med på turen: Ronny, Steinar, Johann, og Daniel.

Dag 11. Knall tur med Ronny og Kalle. Skriver mer siden.

Dag 12. Eventyret i Mexico avsluttes med drømme tur. Ronny, Daniel, Estefano, Kalle og Johan var med på denne. mer senere. Diskuterte om vi skulle fly oppgave eller tur på starten, ble enig om å se det an. Tok første punktet på saucos, men så Estefano og Daniel skrudde seg opp over Åsen NV for oss. Etter en liten prat på radioen var alle innstilt på tur, og det ble det. Fasinerende å fly innover flatlandet vest for Toluca. Lå høyt sammen med Kalle, plutselig forandrer Estefano og Ronny kurs?? får ikke kontakt på radioen, men følger Dem. De sliter med høyden og lander. Sklir ut høyde og returnerer til deres landing. Grunnen til kursendring var at vi kom innover Mexicos sikreste fengsel, der det er total forbud mot flyging.. Fint å ha Estefano med.. Tar bussen til Tuluca og bytter til buss til Valle: Nesten 3 timer med buss tilbake for kun 50 peso (ca 30kr) Kommer kun 15 min forsent til avslutnigsfesten kl 2000. All ære til Tonny og Ronny for et supert opphåld her i Mexico.

Nimbuser over Storbritania.

De andre har dradd til start, men vi mangler vinger og venter på at Flymexico skal åpne. Kanskje vi kan leie vinger hos dem?

Marked i gatene i Valle

Vi fikk leid oss utstyr og flydd. Her på landing Valle. min lånte Nova X Act Medium fra forrige århundre pakkes.

I bakgrunnen sees Daniel komme inn for landing.

Daniel er storfornøyd med turen. Lånte Advancen til Knut Harald.

Frokost i cabinas 1

Klargjøring på starten El Penon

Briefing. Standard kommentar fra Tonny "ja, dette ser ut til å være en normaldag"

Camilla tar av.

Startkø.

Johann Normann med sin UP Trango 2

Endelig etter å ha vert i Dubai to ganger kommer vingen min. Lykkerusen er på topp :-)

Steinar og Johann med Valle de bravo i bakgrunnen.

Ahh.. Godt å endelig fly sin egen vinge.

Mot de tre jomfruer, bak orange vinge.

Johann

Daniel

Ronny, Steinar og Johann

Resturangen de tre jomfruer nede til høyre

Det skrues

Dalføre mot nordvest. Bandittdalen..

Blir nok landing her.

Johann og innfødt

Meg sjøl og de innfødte. Gutten til venstre viste seg å være en banditt. Han prøvde å stjele Compeoen til Ronny,

og deretter camaraet mitt..

Hmmm.. Servesa

Ikke noe problem å få haik i Mexico

Ny dag med nye muligheter. På vei til start.

Ronny skrur.

Ronny høyt over Valle

Kalle

Kalle over de tre jomfruer.

Ronny

Over sommerfugl platået. Vulkanen i skybas i bakgrunnen.

Lav skybas men vi kommer oss over passet. Ronny med sin UP Targa

Gang avstand ned til resturangen som ligger nær veikrysset til vulkanen. Kalle og Ronny nyter tacos og sevesa.

Etterpå kommer Tio tilfeldigvis innom, og vi får skyss tilbake til Valle.

Siste dagen her og den lengste turen

Ronny og Kalle

Vi flyr medvinds mot nv

Estefano Selgado som er lokal kjent.

Flatlandsflyging over Mexico`s høyland

Lå lenge godt over 4000m (maks 4724moh) men merket ingen problemer med den tynne luften.

Johan fra Sverige og Ronny

Legg merke til flyet framme til høyre som kommer fra Tuluca flyplassen

Tror kanskje dette er fengslet som i følge Stefano var strengt forbudt å fly over. Vi endrer kurs her og flyr mot tuluca

Tuluca med over 4 mill innbyggere

Ronny, Johan, Stefano og Daniel

Kalle landet

Kom mange tilskuere som ville ha autografer. Tydligvis ikke hver dag det lander pgèr her.

Knallfin tur.

Hjemreisen er begynt. Vi besøker Pyramidene utenfor Mexico city

Mer kluss med flyreisen. Dårlig vær i europe, dagens flight kanselert. Etter timer med venting blir vi sendt til hotell for overnatting.

På tur i byens bakgater.

Johann har funnet yndlings plassen sin..

Endelig til Amsterdam. Jet leggen har slått til.

Fikk visse assosiasjoner..

Men alt i alt et supert opphold med Ronny, Tonny og gruppa i Mexico.